HUOMIOITTEHAN ETTÄ AINOA TOIMITUSTAPA ON NOUTO!
Ennen 30.4. tilatut taimet ovat noudettavissa 20.4-30.4.päivittäin klo 16-20 välillä. (Suuremmista eristä saattaa olla erikseen mahdollista sopia myös toimitus, tällöin tulee meihin ehdottomasti olla yhteydessä ennen tilausta). 23.7. asti noutoaika on tiistaisin klo 16-20 (sen jälkeen / muut ajat soitamalla sopien 041 315 6074).
YLEISTÄ
Paratiisin Hedelmät, y-tunnus: 2516053-7, osoite: Viidenrajantie 7, 00630 Helsinki, myy tuotteita yrityksille ja täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomessa. Nämä toimitusehdot soveltuvat tuotteiden tilaamiseen verkkokaupassamme sekä vastaaviin toimituksiin.
Nämä toimitusehtomme ovat voimassa 20.4.2024 alkaen. Voimme muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti aika ajoin, joten tutustuthan toimitusehtoihimme joka kerta etukäteen kun tilaat tuotteita verkkokaupastamme.
TUOTTEET, PALVELUT JA NIIDEN HINNAT
Verkkokaupan tuotteiden ja palveluiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty niiden esittelyiden yhteydessä. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, joten tarkastathan ko. hinnat ostoskorista ennen kuin hyväksyt tilauksen. Kaikki hinnat sisältävät verot, jotka ilmenevät ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.
TUOTTEET
Tuotteitamme ovat hedelmäpuiden taimet. Taimet ovat pääsääntöisesti 1- tai 2-vuotiaita, astiaan siirrettyjä peltokasvatettuja astiataimia, jotka ovat laajan istutusajanjakson mahdollistamiseksi juuriverkolla suojattuja. (ks. tarkemmin edempää kohdasta ”Toimitus”). Kaikki taimet ovat lainsäädännön mukaan tarkastettuja ja sen vaatiessa asianmukaisilla kasvipasseilla varustettuja.
PALVELUT
Paratiisin Hedelmät voi tuottaa asiakkailleen erilaisia palveluita, joita myydään myös verkkokaupassa. Paratiisipaketti on Pääkaupunkiseudulla kiinteähintaisena tarjottava erikoishedelmätarhan suunnittelua koskeva konsultointipalvelu, johon voi ilman eri lisähintaa liittyä palvelun yhteydessä toimitettavia taimia sekä muita maksuttomia tai valinnaisia maksullisia, verkkokaupassa palvelun kuvauksessa tarkemmin esiteltyjä oheisetuja. Verkkokaupasta tilatuista Paratiisipakettipalveluista olemme asiakkaaseen viipymättä yhteydessä sopivan katselmusajankohdan löytämiseksi.
Katselmukset järjestetään pääsääntöisesti arkisin klo 16 jälkeen, mutta myös muita ajankohtia pyritään järjestämään erikseen toivottaessa. Sovittua ajankohtaa pyritään asiakkaan pyytäessä muuttamaan mahdollisimman joustavasti, mutta mitään tiettyä uutta ajankohtaa ei voida taata etenkään kiireisemmällä kaudella. Paratiisin Hedelmät varaa oikeuden siirtää sovittua katselmusta yllättävän esteen kuten esimerkiksi sairaustapauksen johdosta ja tällöin ilmoittaa siitä viipymättä asiakkaalle.
KORVAAVAT TUOTTEET
Mikäli ostetun tuotteen toimittaminen ei ole sovitusti mahdollista perustellun esteen takia, kuten esimerkiksi tuholaisista tai kasvitaudeista tai muista luonnonvoimista johtuvan ennakoimattoman taimien tuhoutumisen tai muun niiden, nähdäksemme asiakkaalle haitallisen, laadussa ilmenneen poikkeaman, lainsäädännöllisen tai muun vastaavan perustellun syyn johdosta, varaamme oikeuden tuotteen korvaamiseen mahdollisimman hyvin sitä vastaavalla tuotteella. Toissijaisesti voimme asiakkaan toivoessa pyrkiä hankkimaan samanlaisen tuotteen mikäli mahdollista samalla tai viimeistään tulevalla kasvukaudella. Em. tilanteen ilmetessä informoimme asiakasta viipymättä hänen antamillaan yhteystiedoilla jotta hän voi halutessaan myös perua tilauksensa ja saada maksamansa kulut kokonaisuudessaan takaisin. Mikäli asiakas ei vastaa ilmoitukseen 14 vrk kuluessa tai vähintään ennen ennakoitua toimitusta, oletamme hänen hyväksyneen korvaavan tuotteen ja toimitamme sen normaalisti. Tämän jälkeen ostosta koskee normaali peruutusoikeus (katso kohta ”Peruutukset”).
TILAAMINEN JA SOPIMUS
Asiakas voi tilata tuotteita verkkokauppamme kotisivuilla siirtämällä niitä ostoskoriin ja vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön maksupalvelussa. Tilatessaan verkkokaupastamme asiakkaan edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Asiakaan tulee ymmärtää, että hänen hyväksymänsä ja meidän vahvistamamme tilaus on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruttamisoikeudesta, sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme. Tilauksen hyväksyminen verkkokaupassa synnyttää aina maksuvelvollisuuden hyväksymisen yhteydessä näytettävään tilauksen kokonaishintaan.
MAKSAMINEN JA MAKSUTAVAT
Tilauksen voi maksaa verkkokaupassa kuvatuilla ja ostoskorissa valittavissa olevilla maksutavoilla. Tilaaminen ja maksaminen edellyttää pakollisten tietokenttien täyttämistä.
MAKSUPALVELUTARJOAJA
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Lisätietoja löydätte esimerkiksi alla olevan linkin kautta.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta
TILAUS- JA MAKSUVAHVISTUS
Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiinne lähetetään tilausvahvistus, joten annattehan sähköpostiosoitteenne kun teette tilauksen. Tilausvahvistuksessa vahvistetaan myös käytetty maksutapa. Jos emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustanne ilmoitamme siitä sähköpostiinne mahdollisimman pian.
TOIMITUS
TOIMITUSAJAT
Taimia myydään verkkokaupassa myös ennakkoon jo ennen toimituskautta. Toimituskausi alkaa 20.4.2024 ja taimia voidaan noutaa kahdessa jaksossa perustuen niiden toimitustilaan suhteessa optimaaliseen istutuskauteen.
Mahdollisten muiden kuin taimituotteiden toimitusaika ilmoitetaan tuotteen tietojen yhteydessä.
Paratiisipakettipalvelu toimitetaan tilauksen jälkeen sovittavana ajankohtana. Siihen katselmuksessa (tai asiakkaan halutessa jo heti tilauksen jälkeen) saatavuuden puitteissa valittavat taimet voidaan noutaa em. toimituskaudella alla olevan kuvauksen mukaisesti.
TOIMITUSTAVAT
Toimitustapa on asiakasnouto. (Suuremmista eristä (kymmeniä taimia) on erikseen mahdollista sopia myös toimitus, tällöin tulee meihin ehdottomasti olla yhteydessä ennen tilausta).
NOUTO
Verkkokaupasta noudattavana ostetut tai Paratiisipakettiin valitut puut ovat peltokasvatettuja astiataimia. Ne ovat noudettavissa Paratiisin hedelmien tarhalta (Viidenrajantie 7, 00630 Helsinki) kahdessa jakosssa:
- 20.4 - 30.4. joka päivä klo 16 - 20 välisenä aikana
- 1.5.-23.7. tiistaisin klo 16-20 (tiedustelkaa tarvittaessa muita aikoja 041 315 6074).
- 23.7. jälkeen noutoajankohta sopimalla 041 315 6074
Ensimmäinen noutoajanjakso on valittu puiden lepotilan ja keskimäärin parhaan mahdollisen istutusajankohdan näkökulmasta, jolloin on mahdollista istuttaa myös paljasjuurisia taimia. Astiataimet voidaan istuttaa mihin tahansa aikaan kesästä, sillä juuret säilyvät verkon ansiosta verkolla mullan sisällä(poistaen ruukussa oleva juuriverkko).
PERUUTUKSET
PERUUTUSOIKEUS SEKÄ TUOTTEEN JA MAKSUN PALAUTUS
TUOTTEET
Verkkokaupasta ostettuja tuotteita koskee aina kuluttajansuojalain mukainen 14 vrk pituinen kaupan peruutusoikeus, joka alkaa tilauksen toimituksesta asiakkaalle. Mikäli peruutus koskee taimia, niiden tulee olla palautettaessa samassa kunnossa ja pakkauksessa kuin toimitettaessa ja paljasjuuristen taimien myös lepotilaisia. Peruutus ei edellytä erityistä syytä. Mikäli haluatte peruuttaa tilauksen ja palauttaa verkkokaupasta ostetun tuotteen, pyydämme viipymättä tekemään peruutusilmoituksen kirjallisesti, mieluiten yhteystiedoista löytyvään sähköpostiosoitteeseen. Näin tehdystä ilmoituksesta asiakkaalle voidaan lähettää viipymättä vastaanottoilmoitus.
Tuotteen palautus tulee tehdä viipymättä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä palautusosoitteeseemme Viidenrajantie 7, 00630 Helsinki, koko ajan sen kunnosta huolehtien. Asiakkaan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla.
Asiakas vastaa palautuskuluista, eikä niitä makseta hänelle jälkikäteen takaisin. Asiakas voi toimittaa tuotteen myyjälle myös itse yhteystiedoissa löytyvään osoitteeseen ilmoittamalla aikomansa toimitusajan etukäteen puhelimitse tai sähköpostilla ohjeiden saamiseksi. On tärkeä ymmärtää melko isokokoisten kasvien kyseen ollessa, että mikäli ostaja ei itse voi toimittaa tuotetta takaisin, voi sen lähettäminen postissa tai muulla vastaavalla tavalla olla tuotteen arvoon nähden suhteellisen kallista (huomattava osa siitä).
Palautettavan ostoksen koko hinta mahdollisine alkuperäisine toimituskuluineen palautetaan ostajalle viipymättä ja 14 vrk kuluessa peruutusilmoituksesta, kuitenkin edellyttäen ja aikaisintaan silloin kun edellä esitetty palautuskelpoisuus on voitu varmistaa, mikä on käytännössä mahdollista tuotteen palauduttua myyjälle. Palautus suoritetaan lähtökohtaisesti maksupalvelutarjoajan kautta samalla maksutavalla kuin ostos on tehty, esimerkiksi verkkopankissa maksettu maksu asiakkaan ilmoittamalle pankkitilille.
PALVELUT
Palveluita koskee verkkokaupassa tehtävästä tilauksesta alkava 14 vrk palautusoikeus. Asiakkaan pyynnöstä jo peruutusoikeusajan aikana valmiiksi suoritettua palvelua (kuten esimerkiksi asiakkaan luona tehtävä puiden hoito tai Paratiisipaketin katselmus) ei voi peruuttaa eikä maksua palauteta. Haluttaessa peruuttaa tilaus, tulee siitä ilmoittaa vastaavalla tavalla, kuten edellä tuotteiden kohdalla kuvattiin.
Paratiisin Hedelmät voi tuottaa asiakkailleen erilaisia palveluita, joita myydään myös verkkokaupassa. tarjoamamme Paratiisipaketti on pääasiallisesti palvelu, siihen kuuluvien taimien ja muiden tuotteiden muodostaessa vain palveluun kytketyn, asiakkaalle annettavan oheisedun, ja pakettiin sovelletaan palveluja koskevia peruutusehtoja. Siten peruutusoikeus ei myöskään erikseen koske paketin ohessa ilman eri korvausta toimitettavia taimia eikä niistä voi saada erillistä hyvitystä Paratiisipakettia peruutettaessa.
Paratiisipakettia koskee kuitenkin soveltuvuustakuu, ks. lähemmin Käyttöehtojen kohdasta takuuhyvitykset.
TAKUUHYVITYKSET
Hyvitys rajoittuu aina enintään asiakkaan maksaman hinnan palauttamiseen, ja mistään välillisistä kustannuksista, menetyksistä tai vahingoista emme voi vastata.
TAIMIEN KASVUUNLÄHTÖTAKUU
Varmistamme aina huolella, että saatte toimittamamme taimet perille hyvässä kunnossa, ja annamme takuun oikein ja ohjeiden mukaan hoidettujen taimien kasvuun lähdölle ja normaalille kehittymiselle. Takuu on voimassa 45 vrk taimien toimituksesta. Takuu ei koske tilanteita, jotka aiheutuvat kasvilajille selkeästi sopimattomasta kasvupaikasta, kuivumisesta, luonnonvoimista, tuhoeläimistä tai muusta kasvista itsestään riippumattomasta syystä.
Mikäli kasvussa ilmenee ongelmia, pyydämme olemaan meihin mahdollisimman pian yhteydessä jolloin voimme arvioida tilanteen ja vaihtaa tarvittaessa viallisen taimen uuteen, saman tai mahdollisimman vastaavan lajikkeen taimeen tai palauttaa maksun.
Vaikka vähäisenkin virheen ilmetessä hyvitämme sen aina, niin usein huoli osoittautuu aiheettomaksi jo yhteydenotossa. Esimerkiksi taimien kasvun voimakkuudessa on istutusvuonna usein suuria eroja, jotka tasaantuvat seuraavina vuosina. Pitkän kokemuksemme mukaan usein erityisesti päärynäpuut käyttävät ensimmäisen kesän juuriston kasvattamiseen uudessa kasvupaikassa. Tällöin kasvit ”jurovat” ja vuosikasvu voi olla hyvin vähäistä, mutta kyse on silloin ennemminkin kasvin hyödyllisestä, luontaisesta suojamekanismista kuin ongelmasta. Siitä ei siksi tarvitse olla huolissaan, jos kasvua kuitenkin ylipäätään on, puu ei osoita kuivumisen tai muita heikkouden merkkejä ja pysyy lehdessä ja talveentuu normaalisti. Epäselvissä tilanteissa vaihdamme luonnollisesti kasvin aina uuteen.
Pyrimme painottamaan lajikevalinnassamme aina myös talvenkestävyyttä ja kerromme käsityksemme siitä lajikekuvauksissa muiden ominaisuuksien rinnalla. Haluamme kuitenkin erityisesti korostaa ja asiakkaidemme tiedostavan, että tarjoamamme hedelmäpuut ovat meidän oloissamme erikoiskasveja, joiden kasvatus tapahtuu lajista riippuen enemmän tai vähemmän niiden menestymisen äärirajoilla. Tarve huomioida useat tavoitellut ominaisuudet, kuten tiettyjen tautien tai kasvuolosuhteiden kestävyys, voivat osaltaan rajoittaa talvenkestävyyden maksimaalista huomioimista valikoimassa. Siksi tarjoamiemme kasvien selviytymistä on aina pidettävä osittain epävarmana ja niin monista osatekijöistä riippuvaisena, ettei taimille ole mahdollista antaa talvehtimistakuuta.
PARATIISIPAKETIN SOVELTUVUUSTAKUU
Paratiisipakettia koskee soveltuvuustakuu. Se on tarkoitettu poistamaan asiakkaalle kohtuuttomia kuluja tilanteissa, joissa katselmuksessa voidaan selkeästi todeta, että katselmuksen tarkoituksena oleva ja verkkokaupassa tarjolla olevan tai myöhemmin hankittavissa olevan lajikevalikoimamme mahdollistama erikoishedelmien kasvatus ei asiakkaan kasvupaikan olosuhteissa ole kohtuudella mielekästä. Tällöin katselmus voidaan yhdessä päättäen keskeyttää. Tällöin asiakas maksaa vain paketin tietojen yhteydessä ilmoitetun, katselmointiin liittyviä minimikuluja kattamaan tarkoitetun hinnanosan, ja loppu hänen verkkokaupassa maksamastaan hinnasta palautetaan viipymättä.
TOIMITUKSEN TARKASTUS, VIRHE- JA ONGELMATILANTEET
Pyydämme tarkastamaan toimituksen heti sen saatuanne. Jos tuote on ei astaa tilaustanne tai on virheellinen, pyydämme ilmoittamaan siitä yhteystiedoista löytyvillä tavoilla mahdollisimman pian ja viimeistään 14 päivän kuluessa. Tällöin voimme varmistaa, miten virhe saadaan viipymättä korjattua. Kuluttajakaupassa noudatamme pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä.
VASTUUNRAJOITUS
Paratiisin Hedelmät ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.
ERIMIELISYYDET
Pyrimme sopimaan kaikki mahdolliset erimielisyydet aina ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa yhteyttä meihin sopiaksemme asian.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).